מחדשים ומתקדמים – הקול הקורא של רשות החדשנות הוא ההזדמנות של חברות טכנולוגיות

ישראל היא כידוע מדינה, אשר חזקה למדי בתחום הייטק. תחום זה, הולך יד ביד עם חדשנות. אחד המצבים שבהם המדינה, ההייטק והחדשנות משתלבים ביחד, הוא ב"קול קורא" שמפרסמת מדי פעם רשות החדשנות. מה הוא קול קורא? מה היא רשות החדשנות? מדוע זה חשוב לחברות טכנולוגיה? כיצד מגישים בקשה בתגובה לקול קורא? ומה עוד כדאי דעת על כך?

מהו קול קורא

מה שמכונה קול קורא, הוא בקווים כלליים מעין מכרז. בפועל, הקול הקורא רחב יותר ממכרז מבחינת האפשרויות, לגבי הפעילות המבוקשת. זו לא בהכרח, כמו במכרז, רק עבודה ספציפית, מצומצמת ומוגדרת מאוד. עבור חברות טכנולוגיה למשל, קול קורא רשות החדשנות הוא המקום להתחיל את התהליך בנושאי טכנולוגיה שונים. קול קורא מנוסח באופן כללי, עם כמה חלקים סטנדרטיים למדי. יצוין בו כמובן מה נדרש, יוגדר התקציב שמוקצה לכך על ידי מפרסמי הקול הקורא ויפורטו תנאי הסף שמוצבים לקבלת העבודה. כמו כן, יתואר אופן הפניה.

קול קורא ברשות החדשנות

סוכנות החדשנות הישראלית מכונה גם בשם רשות החדשנות. כמו רשויות ממשלתיות מסוימות אחרות, גם הרשות לחדשנות מפרסמת מדי פעם קול קורא. הרשות עוסקת בין השאר בקידום חברות וארגונים מקומיים אשר מטמיעים תהליכים מתקדמים ובהתאם לכך, מפרסמים קול קורא מסוגים שונים. למעשה, באתרה ניתן לראות רשימה של פרסומים מסוג זה. תוכלו לסנן אותם לשם התמצאות מהירה, באמצעות בחירת "זירות" וכן חטיבות ואגפים. הזירות הן זירת הזנק, חברות בצמיחה, חברתי ציבורי, ייצור מתקדם, מערך בינלאומי, תוכנית המו"פ האירופי (איסרד) וכן זירת תשתית טכנולוגית. מבחינת חטיבות ואגפים, מדובר על מערך טכנולוגיות וענפי השוק, הלשכה המשפטית, אגף שיווק ודוברות, חטיבת התפעול והתמיכות, חטיבת משאבים, כללי ואגף אסטרטגיה וכלכלה. כמו כן, ישנה חלונית חיפוש, אשר עשויה גם היא לסייע.

 

מחדשים ומתקדמים: הקול הקורא של רשות החדשנות הוא ההזדמנות של חברות טכנולוגיות

כיצד פונים?

חברות טכנולוגיה שמתעניינות בכך, יכולות לפנות דרך אתר הרשות, באמצעות טופס ייעודי. באתר ישנו מידע מפורט על כל הקשור בכך, כולל למי לפנות בשאלות נוספות. חשוב לשים לב, שיש מועד אחרון לפניה עבור כל קול קורא. מועד זה אף עשוי להשתנות (לעתים מאריכים אותו) ולכן חשוב לעקוב אחר מצבו העדכני באתר הרשות. כמובן, בכדי להבטיח סיכוי מרבי להצלחה בפניה, חשוב ומומלץ לשים לב ולהקפיד, על כל הפרטים. הן המידע לגבי הקול הקורא והן המידע לגבי אופן הפניה.

דוגמאות להמחשה

אלה כמה דוגמאות לקול קורא מסוג זה, מאתר רשות החדשנות:

הקמת מעבדת מחשוב קוונטי

מדובר בו על הקמת מעבדה מסוג מיוחד כזה, אשר מטרתה היא לשמש תשתית לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, לשם האצת מחקר ופיתוח בתחום המחשוב הקוונטי בישראל. כמו כן, המעבדה אמורה לשמש כפלטפורמה לשירותי מו"פ עבור תאגידים ישראליים ו/או מוסדות מחקר ישראליים.

הקמת מאגרי מידע

הרשות מציעה מענקים, לשם הקמת מאגרי מידע בשפות עברית או ערבית מדוברת. במקרה זה, המטרה היא לספק תשתית עבור תאגידים ומוסדות מחקר מקומיים, שזקוקים ליכולות עיבוד שפה, עבור מטרות שונות.

קול קורא לשת"פ במו"פ ובפיילוטים עם ממשלת קנדה

ביצוע פרויקטי מו"פ לטכנולוגיות חדשניות, כולל בנושאים כגון בינה מלאכותית ושירותים דיגיטליים.

השתתפות בסבב של תוכנית אקסלרטור ביפן

כאן מדובר על כך שסטארטאפים מרחבי העולם מבצעים PoC (Proof Of Concept – הוכחת היתכנות) או פיילוט. כל זאת בשיתוף ארגונים יפניים.

לסיכום

כדאי לחברות טכנולוגיה להכיר אפשרות מעניינת ומיוחד זו, של פניה להצעות קול קורא. בכלל ולגבי רשות החדשנות בפרט.