האם אתרים של אפיליאציה הם הטרנד הבא בעולם הדיגיטל?

האם אתרים של אפיליאציה הם הטרנד הבא בעולם הדיגיטל?

 

השיווק באינטרנט מתפתח בקצב מהיר. שלא כמו בעולם האמיתי, כאן צומחים מודלים עסקיים בקלות ומאפשרים כל מיני הזדמנויות חדשות. מי היה מאמין שהאינטרנט תאפשר למשל להקים חנות וירטואלית, למצא לקוחות ולמכור להם מוצרים אותם אף פעם לא ראינו? זהו כמובן מודל ה'דרופ שיפינג' שנהיה מאד פופולרי. הוא מיקד את עבודת המשווק והשאיר את כל עניין האספקה של המוצר לחברה אחרת. ומה אם ניקח את זה עוד שלב אחד קדימה? ובכן, אז כבר נגיע למודל בו אנחנו רק מוצאים לקוחות פוטנציאלים ונותנים לחברה אחרת לקחת את זה משם – את המכירה עצמה, החיוב, האספקה והשירות לאחר הקניה. המודל הזה נקרא אפיליאציה ולו בדיוק נקדיש את המאמר הזה.

 

אפיליאציה – הזדמנות להרוויח משיווק נטו

אפיליאציה מהווה בשביל רבים את ההזדמנות לפתוח עסק שמתחיל בקטן ומרוויח כבר מהשלבים הראשונים. לפני שנסקור את השיטה, בואו נבין איך היא בדיוק עובדת. נניח שאנחנו רוצים לרכוש כדור ים בצורת אבטיח. במקום להזמין דרך עלי אקספרס אפשר להזמין באתר צ'יפסט את המוצר ובעצם הרכישה מתבצעת דרך עלי אקספרס. אתר צ'יפסט בנה למעשה חנות אינטרנטית וקיבץ בה מבחר מוצרים שנמכרים בכל מיני פלטפורמות – אי ביי, עלי אקספרס ועוד. אנחנו מגיעים לאתר צ'יפסט בעקבות חיפוש באינטרנט או קישור מאתר, רשת חברתית או אפילו רשימת תפוצה. אנחנו מבצעים רכישה ומקבלים את המוצר. מרגע הרכישה, היא מתבצעת כרגיל כמו רכישה בפלטפורמה. מהם היתרונות של הדבר הזה? מדוע לרכוש מוצר דרך אתר 'מתווך'? האם זה מייקר את המוצר? בואו נראה בפירוט מה קורה כאן ומדוע כל הצדדים רק מרוויחים.

 

אפיליאציה מהצד של הלקוח

הלקוח שמחפש מוצר לרכישה מגיע לאתר האפיליאציה ומוצא בו ערך מסוים שאותו הוא לא יכול לקבל בפלטפורמה עצמה. זה יכול להיות כל מיני סוגים של ערך, למשל:

  • מידע על המוצר ועל ההתאמה שלו לצרכים או לפעילות הספציפית של הלקוח. לדוגמא – האם מגן הטלפון הזה באמת ישמור על המסך מנפילה? האם הוא עמיד לאורך זמן או שהוא יראה כמו סמרטוט לאחר שבועיים שימוש?..
  • מבחר – אתר האפיליאציה יכול בעצם לספק את המוצרים שהוא ממליץ וכך הלקוח יודע שמה שנמצא שם אלו רק מוצרים מאושרים שנבדקו. בעלי אקספרס יש אלפי מגיני טלפון. באתר האפיליאציה כבר סיננו ללקוח ונתנו לו בחירה מתוך מוצרים משתלמים ומוכרים.
  • עיצוב, שפה – אתר האפיליאציה מדבר בשפה של הלקוח ומעוצב בצורה שמאפשרת חוויית קניה נעימה שמובילה לקניית מוצרים מתאימים. ישנם לקוחות שירצו לקבל המון פרטים טכניים, להם נבנה אתר אפיליאציה שבנוי וכתוב בצורה מסוימת. אחרים ירצו לקבל את הפרטים החיוניים בלבד והם יוכלו לגלוש באתר אפיליאציה עם אופי אחר לחלוטין.

מה זה אפיליאציה

אפיליאציה מהצד של המשווק

מי שמפעיל את אתרי האפיליאציה מקבל הזדמנות לייצר את כל הערך שהזכרנו כאן ולהביא עו לקוחות. למי שיש רעיון כיצד לקדם ולהביא לקוחות שונים למוצרים מתחום מסוים, יכול להקים אתר ולהרוויח מכך. ההתמקדות בשיווק עושה את העבודה יותר מקצועית ויותר יעילה. כל עניין המכירה עצמה נחסך ואיתו הצורך לתחזק חנות אינטרנטית, מעקב אחרי הזמנות וקבלת תשלומים או פניות מלקוחות. למעשה, אתר אפיליאציה טוב יכול לייצר הכנסה גם ללא הרבה עבודה עליו. זאת כמובן לאחר שהוא הגיע למקום ראוי מבחינת קידום ויחסי המרה פנימיים.

 

אפיליאציה מצד המוכר

גם למוכר עצמו יש יתרונות משמעותיים. הוא בעצם מטיל על מישהו אחר את השיווק תמורת אחוז מהמכירות. זה מאפשר להגיע למכירות ממקורות רבים ולקבוע מחיר אחיד לכל שקל או דולר שנכנס. כאשר נטל השיווק נופל על המוכר עצמו, הוא יכול להגיע למצב שההשקעה שלו בשיווק לא מניבה לו את התוצאות הדרושות. מהבחינה הזאת, המשווק עושה לו את העבודה ושולח אליו קונים מכיוונים שלא היו מוכרים למוכר.

 

סיכום

תחום השיווק באפיליאציה נהיה מאד פופולרי בדיוק בגלל שהוא נותן רק יתרונות לכל המשתתפים במכירה. הרעיון הוא שכל צד במכירה עושה עבודה יותר מקצועית, יותר מצומצמת אבל עם פוטנציאל לחזור על הפעולה יותר פעמים ולהרוויח בגדול.

סגירת תפריט