6 דגשים חשובים בהקמת אתר אינטרנט עסקי

הקמת אתר אינטרנט עסקי חייבת להיעשות בצורה מקצועית ואיכותית, מסיבות מובנות. דגשים אלה, יסייעו להשיג זאת:

תשתיות איכותיות

חשוב שיעמדו לרשותכם תשתיות איכותיות עבור האתר. בין השאר, שרת וירטואלי יהיה אידיאלי לניצול משאבי המחשוב לאתר שלכם. תשתיות טובות, יסייעו להבטיח תפעול שוטף תקין ורצוף, בתנאים משתנים.

הגדרת מטרות

הגדרת מטרות עסקיות, חיונית בכדי לתכנן את האתר הלאה. זה הוא שלב ראשוני, שבו יש לחשוב ולהחליט בצורה ברורה וחד משמעית, מה רוצים להשיג מהאתר. בשלב זה יהיו מעורבים גורמים רבים מהעסק, כולל האחראים הרלוונטיים בדרג הניהולי וכן מי שאמורים לטפל בהקמת האתר. אופייני, שיש בשלב זה חילוקי דעות שונים וחשוב לקחת את הזמן וללבן זאת.

יד על הדופק

לכל אורך פיתוח האתר, חשוב שכל גורמי המפתח בעסק שמקבלים החלטות לגביו, יהיו "עם האצבע על הדופק". משמע, שיראו ויאשרו, שלבים שונים שהושלמו בהקמת האתר. בצורה כזו, יהיו פחות אי הבנות לאורך התהליך ויתקבל תוצר, שהוא קרוב יותר למה שהעסק רצה.

עדיף פחות אבל איכותי

איכות היא נקודה שבה לא כדאי לקצץ או להתקמצן בהקמת אתר. מוטב אתר פשוט ואיכותי, על אתר מורכב ומלא בבאגים ושגיאות צורמות. לקוחות פוטנציאליים שנכנסים לאתר, מתרשמים ממנו לגבי העסק. אם עשויים לחשוב ובצדק, שאם אתם עושים עבודה גרועה עם האתר שלכם, קרוב לוודאי שכך יהיה גם לגביהם כלקוחות. הדבר נכון גם לכיוון השני – אתר שמשדר איכות, מקדם תדמית איכותית לעסק עצמו.

ממשק המשתמש

איכות ממשק המשתמש, הייתה תמיד דבר משמעותי מבחינה עסקית. כיום הדבר נכון עוד יותר, מאחר שיש צורך להתאים את האתר גם לצגי סמארטפונים וטאבלטים. בכל סביבה כזו, על האתר להיראות טוב, לתפקד טוב ולהיות נוח לשימוש. כמובן, מראה האתר צריך להיות גם עקבי ביחס לתחום בו העוסק פועל, לתדמית שלו, למה שקהל לקוחותיו מצפה, ללוגו ולסלוגנים שלו ועוד. בעסקים שמשקיעים בכך באופן יסודי, העקביות או ההמשכיות בעיצוב הן דבר מסודר ויסודי למדי. למעשה, עיצוב האתר מבחינה זו הוא חלק מעיצוב כל נכסי העסק – מקירות הלובי במשרד הראשי ועד לעלון מידע צנוע.

קידום מקצועי

קידום אתרים הוא היבט חיוני בשיווק עסקים בכלל ובוודאי בשיווק אתרים. מומלץ לקחת זאת בחשבון כבר בשלב הקמת האתר, מאחר שהוא משליך על מה שנקרא קידום אתרים אורגני. את הקידום כדאי להשאיר למומחים בתחום קידום האתרים. זה הוא תחום מורכב וטכני, בו מומחה של ממש, יכול לקדם אתכם משמעותית מבחינה שיווקית. מצד שני, הזנחה של קידום האתר, עשויה להפוך אותו ל"פיל לבן" חסר תועלת. זאת, במיוחד אם אתם פועלים בתחום עסקי, שבו יש מתחרים רבים עם אתרים שמקודמים היטב.

לסיכום

דגשים אלה הם כמובן רק חלק מהתמונה, אך הם יסייעו לכם כנקודת מוצא איכותית.