תנו לטכנולוגיה לעזור: ניהול לידים עושים עם מערכת CRM

ניהול לידים הוא נושא חשוב וידוע בעסקים. במקביל, מערכות CRM הן סוג מערכות וותיק ובולט מאוד. כיצד השניים משתלבים? מדוע לנהל לידים, דווקא בעזרת מערכת CRM?

חשיבות ניהול הלידים היעיל

לידים הם המפתח להשגת לקוחות. לקוחות הם המקור העיקרי של עסקים להכנסות. הכנסות הן מצידן המפתח לרווחים. כך שחשיבות נושא הלידים ברורה. ואכן, עסקים מטפלים בכך כנושא בפני עצמו, בצורות שונות. אם יש לכם פתרון CRM איכותי, תוכלו לבצע את ניהול הלידים באמצעות המערכת הזו. אך העיקר, הוא קודם כל שיהיה סדר עדיפויות חכם בניהול ואז, ניהול הלידים בוודאי יהיה במקום גבוה. בפועל, עסקים רבים עסוקים מאוד עם הטיפול בשוטף, כולל אילוצים שונים ומה שמכונה "כיבוי שריפות". בניסיון להתייעל, מקצצים בדברים רבים ולכן ניהול הלידים לא תמיד זוכה למלוא תשומת הלב הראויה לו. כתוצאה מכך, הפוטנציאל שגלום בלידים טובים הולך לאיבוד ולא ממצים את מלוא ההכנסות האפשריות מלקוחות. למעשה, אפילו מוניטין העסק עלול להינזק מטיפול גרוע בניהול לידים. אם אדם מתעניין בשירותיכם, פונה אליכם ומתרשם שתגובתכם "צולעת", זה לא נראה טוב.

כיצד CRM מסייע

Customer Relationship Management מאפשר לשפר היבטים שונים של פעילות העסק, אשר נוגעים לניהול הלידים. תודות לכך, משפרים את המרת הלידים למכירות ואת השורה התחתונה של הרווחים. זאת, בין השאר תודות ל:

קביעת תהליכים מסודרים – ניהול הפעילויות השונות באופן מובנה ושיטתי. CRM מעודד פעילות מסודרת כזו ותומך בה.

ייעול התהליכים – CRM מאפשר לייעל את התהליכים האלה בצורות שונות, דוגמת אוטומציה. כתוצאה מכך, הטיפול בלידים על היבטיו השונים, פשוט יעיל יותר. מבוצעות פחות שגיאות. ישנם פחות מצבים של נפילה בין הכיסאות, תגובה איטית מדי וכדומה.

ניהול משימות – הטיפול בלקוחות פוטנציאליים ובלקוחות חדשים, עובר בעסקים בין עובדים ומחלקות שונות. על רקע זה, ברור מדוע חשוב שהכול יתואם היטב, במערכת אחת. זה הוא מפתח חשוב מאוד, לטיפול יעיל ושיטתי.

תמונת מצב עדכנית וטובה – מערכת כזו, מקלה על קבלת תמונת מצב עדכנית וברורה. תמונת מצב כזו של הטיפול בלידים, חשובה בכדי לקבל החלטות לגבי נושא זה בצורה חכמה.

אנליטיקה – באמצעות הניהול המסודר וכלי עזר שונים שמובנים במערכת, CRM מקל על התעמקות בנתונים. ניהול לידים הוא מסוג הדברים, אשר בהם נצבר מידע רב ושניתוח מידע זה, חשוב לגביהם ביותר.

להפיק את המרב – אוסף התועלות הזה, משפר את היכולת להפיק את המרב מנושא הלידים. למשל, מיצוי המידע באופן מיטבי, באמצעות דו"חות וניתוחים שונים, מאפשר להפוך כמה שיותר לידים ללקוחות משלמים.

תנו לטכנולוגיה לעזור: ניהול לידים עושים עם מערכת CRM

עוד על הוליסטיק CRM

מערכת ה-CRM של זוהו היא מערכת CRM מלאה, אשר מציעה כמובן לא רק ניהול לידים. היא תומכת באופן נרחב, גם בפעילויות חשובות אחרות, בהן ניהול מכירות ושיווק, ניהול שירות לקוחות ואפילו ניהול פרויקטים וניהול משאבי אנוש. חברת הוליסטיק היא שותפה בכירה של חברת Zoho העולמית בישראל. הוליסטיק מתמחה בהטמעת מערכות CRM של זוהו בארגונים וחברות. היא מסייעת להן להתאים את התהליכים העסקיים שלהן לפלטפורמה זו. הוליסטיק גם מספקת ייעוץ בתחום ניהול קשרי הלקוחות וניהול פרויקטים שונים מסוג זה.

לסיכום

מומלץ לכל ארגון לשקול הטמעה של מערכת CRM ולנצל את התועלות הרבות שלה, כולל בנושא הלידים. מי שיעשו זאת, יגלו שניתן להפיק מניהול הלידים אפילו יותר תועלות, מכפי שהם הפיקו עד כה.