כיצד לייצר נוכחות דיגיטלית מושכלת? המדריך המקוצר

בשנים האחרונות אין ספק שדרכי השיווק השתנו באופן ניכר, זאת בשל העובדה שהודות לטכנולוגיה, נכנסו כמה וכמה שחקני חיזוק מהותיים. כיום, כדי לשווק עסקים באופן נכון ולהרחיב את מעגל הלקוחות, יש צורך ביצירת נוכחות דיגיטלית ברשת. איך עושים זאת באופן מושכל ואילו דברים יש לקחת בחשבון? ריכזנו בעבורכם את המידע החיוני ביותר.

להופיע במנוע החיפוש של גוגל

ראשית, נתייחס לאחד האפיקים החשובים ביותר ברשת, הלוא הוא מנוע החיפוש של גוגל. כיום, כל מי שמעוניין למצוא מידע בנושאים מסוימים או לחפש בעלי מקצוע פונה לרשת, מבצע חיפוש בביטויים שרלוונטיים לו ומגיע לעשרות ואלפי אתרים בתחום. כדי להופיע במנוע החיפוש של גוגל, מוטב שיהיה לכם אתר מקצועי, כלומר אתר עם דומיין שלכם שבנוי באופן נכון ומכיל את מלוא המידע החיוני על העסק שלכם. פה נעצור לציין, שהקמת אתר אמנם תאפשר לכם להגיע לגוגל, אך איננה אומרת בהכרח שתופיעו במיקומים הראשונים. כדי שהאתר שלכם יופיע בעמוד הראשון של מנוע החיפוש, תצטרכו לשכור את שירותיה של חברת אתרים מקצועית שתסייע לכם. קחו לדוגמה את REGO חברה לקידום אתרים, שמבצעת קידום אורגני מושכל, ולו באמצעות מחקרי מילים, מחקרי מתחרים, בניית אסטרטגיית תוכן וביצוע אופטימיזציה לאתר. לצד כל אלה, החברה תספק לכם תכנים איכותיים ותבנה בעבורכם קישורים חיצוניים, שהרי מדובר בפעולות חיוניות לקידום האתר במנוע החיפוש.

חשוב לומר כי קידום האתר חיוני עבור כל עסק, ולו כדי להיות בתודעה של קהל הגולשים, להגביר את החשיפה ומכאן גם להגדיל את ההכנסות באופן ניכר. SEO (קידום אתרים אורגני) הוא חלק בלתי נפרד מנוכחות דיגיטלית מושכלת עבור בעלי עסקים.

רשתות חברתיות

פרופיל עסקי ברשתות החברתיות

שחקן חיזוק נוסף הוא דווקא הרשתות החברתיות, בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין ואפילו יוטיוב. כל אחת מהרשתות הללו עשויה לסייע לכם לייצר נוכחות דיגיטלית, להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב את פעילות העסק.

חשוב להקים עמודים עסקיים בפלטפורמות הרלוונטיות לכם ביותר, כשהפלטפורמות הבסיסיות הן פייסבוק ואינסטגרם, ואילו יתר הפלטפורמות עשויות שלא להתאים לכל סוגי העסקים, אך בהחלט יש לקחת אותן בחשבון. הקמת פרופילים עסקים ברשתות החברתיות חייבת להיעשות באופן מושכל, תוך תכנון נכון ומדויק של התכנים שיועלו בעמוד, לצד העיצוב והשפה שילוו את התכנים. מוטב לתכנן גאנט מסודר כל רבעון, כך תוכלו להתנהל על הצד הטוב ביותר.

רצוי להבין כיצד לקרוא את נתוני השימוש בפלטפורמות הללו, על מנת שתוכלו לנתח את התכנים שהעלאתם, ולהבין מה עובד בעבורכם ומה פחות. כך תוכלו להתייעל ולהגיע לקהלים נוספים וממוקדים. כמו כן, חשוב להתייחס לכל הנוגע לקידום ממומן, ופה נציין שרצוי להיעזר בבעל מקצוע בתחום על מנת לדייק את טרגוט הפרסומים, וכמובן כדי שתוכלו לראות תוצאות משמעותיות.

קבוצות פייסבוק

לאחרונה קבוצות הפייסבוק הפכו גם הן לאפיק שיווק מצוין, בין אם מדובר בהקמת קבוצה משלכם, ובין אם מדובר בנוכחות בקבוצות פייסבוק שונות. הקמת קהילה אינה מתאימה לכל עסק ולכל אחד, לכן חשבו אם מדובר באפיק שנכון עבורכם.

 

נוכחות דיגיטלית מהווה כלי עסקי חשוב במיוחד, ולכן יש להשקיע את מיטב המאמצים כדי לייצר נוכחות מדויקת ברשת, ולו כדי למנף את העסק ולהרחיב את היקף הפעילות. בהצלחה.