רגע לפני שנעמיק ונסביר מהם פודקאסטי שיווק, חשוב תחילה להבין מה זה בכלל פודקאסטים.
פודקאסטים מזכירים במידה רבה תוכניות רדיו, רק שהדרך באמצעותה ניתן להאזין להם, עוברת ברשת האינטרנט – ובדומה לתכנים אחרים ברשת, גם הם זמינים להאזנה בכל זמן ומכל מקום.
כיום, ניתן ליהנות מהיצע רחב ומגוון של פודקאסטים בכל נושא שבעולם, כאשר הדרך להאזנה עוברת בלחיצת כפתור פשוטה – כל שצריך לעשות, זה פשוט להיכנס לאפליקציות ייעודיות (ספוטיפיי לדוגמה, מהווה כיום את אחת מהאפליקציות הבולטות בהן ניתן להאזין לפודקאסטים בנושאים שונים).
פודקאסטים שיווק, כפי שניתן להסיק משמם, הם פודקאסטים העוסקים בנושאים הקשורים בעולם השיווק.
פודקאסטי שיווק – במה הם עוסקים?
אז כאמור, פודקאסטים בתחום השיווק יכולים לעסוק במגוון רחב של נושאים העוסקים במישרין או בעקיפין בעולם השיווק: אלו יכולים להיות טיפים מקצועיים ליצירת קמפיינים ממומנים, אלו יכולים להיות פודקאסטים על כתיבה שיווקית, פודקאסטים על יצירת אסטרטגיה ורשימה האפשרויות והרעיונות היא ארוכה. כמובן, שבכדי שהפודקאסט אכן ישיג את מטרותיו וישיג חשיפה ומאזינים, חשוב להשקיע מחשבה בנושא הפרטני בו יעסוק הפודקאסט וכמובן, בתכנים של כל אחת מהתוכניות אשר עתידות להיות חלק ממנו – לדוגמא, ראיונות עם אנשי מקצוע מעולם השיווק, סקירה של פלטפורמות שיווקיות ברשת על היתרונות והחסרונות שלהם ורשימת התכנים האופציונאליים עוד ארוכה ומכוונת – כאשר, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, יכולים לתרום במידה רבה להצלחה.
אז איך יוצרים פודקאסט שיווק?
כיום, בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, מדובר במשימה לא מורכבת, אך כזאת, המצריכה ידע מקדים.
בשלב הראשון יש לתכנן את התוכן לכל אחת מהתוכניות (וכמובן, לוודא שהתוכן יהיה ענייני, מעניין ויתקשר לתחום השיווק), בשלב הבא יש להקליט את התוכנית ולאחר מכן, לערוך אותה – התוצאה המתקבלת היא קובץ קול.
יש לדאוג לבחירת שם לפרק, להוסיף תגיות ולבחור תמונות רלוונטיות.
בשלב הבא, יש להעלות את קובץ הקול לפלטפורמה הרלוונטית ברשת ולעשות שימוש בכל האמצעים אשר באמצעותם ניתן לבשר ולפרסם על זמינותה של תכנית חדשה.
התועלות שניתן להרוויח מפודקאסטים
התועלות מפודקאסטים יכולים לבוא לידי ביטוי ב-2 מישורים – התועלות למאזינים והתועלות ליוצרים.
כל מי שמאזין לפודקאסטים שיווק יכול להעשיר את הידע שלו בתחום, ליהנות מטיפים ישימים, ללמוד על אסטרטגיות חדשות וכמובן, גם ליישם אותם בפועל.
היוצרים של פודקאסטים שיווק נהנים גם הם ליתרונות, אשר את חלקם ניתן אף לתרגם לכסף.
ראשית כל, רבים מיוצרי פודקאסטים שיווק הם אנשי מקצוע מעולמות השיווק, אשר עושים שימוש בפלטפורמה זו בכדי לקדם את עצמם ואת השירותים אותם הם מציעים.
מעבר לכך, פודקאסטים אשר זוכים להצלחה, ממתגים את העומדים מאחוריהם כאנשים בעלי השפעה. מכאן, יש כבר אינספור דרכים יצירתיות להרוויח כסף: זה יכול להיות באמצעות פרסומות, קידום של עסקים רלוונטיים, חסויות ועוד.