אנחנו רואים תיוגים בכול מקום, אך מי שלא חי את עולם השיווק, לא תמיד מבין במה מדובר, ולמה אנשים טרחו לעצור ולתייג אנשים שקשורים לתמונה כזו או אחרת. מכאן שאם אתם עומדים לפרסם פוסט ומבקשים שהוא יגיע לכמה שיותר אנשים, מוטב שגם אתם תכירו בכוחו של התיוג. שנתחיל מההתחלה?
תיוג בפייסבוק
כשמתייגים מישהו בפייסבוק (גם קיימים תיוגים באינסטגרם), בעצם יוצרים קישור ישיר לפרופיל. כך למשל ניתן לקחת תמונה של קבוצת חברים ולתייג את האנשים שמופיעים בה. ברגע שמתייגים חבר בעדכון של הסטטוס זוכים להרחיב את מעגל החשיפה, כיוון שהאדם שתויג יכנס לפוסט (ולו בשל סקרנות), ואף החברים של אותו אדם גם כן יכנסו לפוסט (מאותה סיבה).
תיוג באינסטגרם
ציינו שקיימים תיוגים באינסטגרם ועל כן נרחיב שבפלטפורמה זו התיוגים מעט שונים. מכירים שאנשים מפרסמים תמונה ומעליה מציינים גיבוב של מילים שלא בהכרח מתחברות לכדי משפט הגיוני? משפטים קצרים ונחמדים שמוסיפים אווירה, אך לא ברור מה באמת הם נועדו לעשות? ובכן אותם משפטים "קצרים ונחמדים" הינם תיוגים שמסייעים לקטלג נושאים והם מופיעים עם הקדמה של סולמית וללא רווחים (#כךלמשל). על מנת להפיק את המרב מאותו מיתוג (ואם נדייק האשטאג), יש לבחור בצירופי מילים פופולאריים. מדוע? כיוון שכך ניתן לחשוף את הפוסט באופן אורגני ויעיל – עובדה שבין היתר מובילה להרבה יותר לייקים.
טופ פוסט
אם נרחיב עם נושא התיוג באינסטגרם, נציין שתמיד נמצא 9 פוסטים מובילים, פוסטים שבין היתר מכילים האשטאגים אטרקטיביים והם מקודמים למקום הראשון באמצעות אלגוריתמים. כיצד הופכים פוסט רגיל ל"טופ פוסט"? הפוסט צריך לגרוף שלל תגובות ולייקים. כמו כן, אין לבחור בהאשטאג מאוד פופולארי (כי אז התחרות תהיה הרבה יותר גדולה), רצוי שהאשטאג יהיה ממוקד (#נעלינשים ולא #נעליים), רצוי לתזמן את ההודעה לזמני הפעילות של קהלי היעד ויש לבחור בערך כ4 האשטאגים עבור כל פוסט.
מאוחר מדי?
מי מאתנו לא העלה תמונה, אך רגע לאחר הפרסום קלט שלא זו הייתה הכוונה, שישנה תמונה מוצלחת יותר, שהמסר לא מועבר כראוי וכדומה. ובכן לצד העובדה שלא ניתן לערוך את התמונה לאחר שהעלנו אותה, טוב לדעת שכן יש מה לעשות, כאשר לצד שינוי מיקום ועריכת הטקסט, הרי שגם ניתן לצרף תיוגים וכמובן שגם האשטאגים. פה הגיע הזמן להציף את השאלה המהותית – כיצד מוצאים את האשטאג האידאלי? ובכן התשובה פשוטה, נכנסים ל"מנוע חיפוש" ולוחצים על המקלדת. ההיצע שיפתח יחשוף מגוון אפשרויות רלוונטיות. מנסים כמה עד שמבינים מה עובד טוב יותר.
כמה קיבלתם בגיאוגרפיה?
לקראת סיום מעט גיאוגרפיה. במה מדובר? ראשית נציין ששיטה זו בעיקר אידאלית לבעלי עסקים. תיוג גיאוגרפי בנייד יוביל את דף הפייסבוק לכמות נאה של פידים. מכאן שמומלץ להוביל את העוקבים לבצע "צ'ק אין" כאשר הם מצויים בסמיכות לעסק. כיצד? באמצעות פיתוי! שנדגים? הציעו 5% הנחה לכל מי שמתייג. כיצד זה מסייע? פשוט! זוכים לחשיפה מרבית ולכמות נאה של לייקים.
קבלו טיפ לדרך
שנסכם? שימוש בהאשטאג עשוי לסייע לפוסט להגיע לתפוצה כמה שיותר רחבה, אך על מנת למנף את היתרון, צריך לבחור בצמד המילים הנכון, באסטרטגיה מושכלת ולהתמיד לאורך תקופה, כאשר בו זמנית יש להסיק מסקנות ולבצע אופטימיזציה עד להשגת היעד הרצוי. טיפ אחרון לדרך? אל תשכחו להשקיע בתמונה! אחרי הכול היא זו שמושכת תנועה, התיוג רק נועד להתניע אותה.