הדרכת מכירות: כיצד תלמדו את העובדים למכור?

הדרכת מכירות: כיצד תלמדו את העובדים למכור?

אם יש לכם עסק קיים או חדש בו השקעתם את כל כולכם, אך אתם שמים לב כי הוא לא מוליד את הרווחים שציפיתם להם – ייתכן מאד כי הבעיה נעוצה בהדרכת אנשי המכירות שגייסתם לבית העסק.

בכל הנוגע למכירות, מדובר בתחום שדורש אופי מיוחד, "עור של פיל", כמו גם יכולות שכנוע: תכונות בהן לא כל אחד ניחן. ובכל זאת במידה ותבצעו הדרכת מכירות מקצועית, תוכלו להעלות את ביצועי המוכרים בעסק שלכם, להגביר את קצב המכירות, להגדיל רווחים ואף להפוך את בית העסק למוכר ומשגשג! אז כיצד תלמדו את המוכרים למכור? הנה כמה טיפים להצלחה!

מתן דוגמא אישית

כדי שהעובדים שלכם יצליחו בתחום המכירות, חשוב שגם אתם תדעו לנהל מכירה בצורה טובה ובוודאי שחשוב שתוכלו לאפשר דוגמא אישית למוכרים בהתנהלות טובה ויעילה מול הלקוח.

בכל הנוגע לבעלי עסקים, ישנם כאלה שדורשים מהעובדים שלהם דברים שהם עצמם אינם יכולים לעמוד בהם או לקיים, לכן חשוב להבין כי "נאה דורש נאה מקיים" כאשר אתם חייבים להתנסות במכירות באופן אישי ובד בבד להראות לעובדים את הרצון שלכם לבצע מכירה, להדגיש את המוטיבציה שלכם, תוך מתן דוגמא אישית בנושאי מכירה והתנהלות יעילה בעת אינטראקציה עם הלקוחות.

ביצוע סימולציות מכירה

ניהול מכירות בכל תחום דרוש ידע מסוים, הבנה של המוצרים כמו גם של השירותים שהעובדים שלכם מוכרים. בשל כך חשוב תמיד לבצע מספר סימולציות מכירה בזמן העסקת עובדים חדשים כמו גם עבור עובדים ותיקים.

הציגו למוכר את המוצר, הסבירו על התועלות שלו ובצעו סימולציות מכירה עם העובדים. לדוגמא: מי שבבעלותו מסעדה, חשוב שיארגן מידי פעם פגישת טעימות בה העובדים יכירו את הטעמים של המנות, יבינו ממה הן מורכבות ויתרגלו את הצגת המנה מול הלקוח. שימו לב כי לעובדים שלכם ידע אודות כל מוצר או שירות וכי יש להם למי לפנות בעת ביצוע מכירה, או בעת מתן אינפורמציה ללקוח.

הכנת תסריטי שיחה

תחומים כמו מכירות טלפוניות, תיאומי פגישות, הרשמה למועדון לקוחות, הודעות על מכירות, מבצעים ועוד, מצריכים בדרך כלל תסריט שיחה ידוע מראש באמצעותו יכול העובד להציג ללקוח הפוטנציאלי את המוצר או השירות. בנו תסריט שיחה מקצועי ומכירתי שיתבסס על תוכן מכירתי ממוקד ונכון שיוביל בסופו של דבר למכירה והוספת לקוחות חדשים למעגל הלקוחות שלכם.

בצעו הדרכת שירות מקצועיות

פנייה נכונה ללקוח, הצגת השירות או המוצר, טיפול בהתנגדויות, טכניקות לסגירת מכירה, טיפים למינוף תלונות לקוחות אל מכירה, הוספת שירותים ללקוח ועוד: כולם כלים שיכולים לרכוש העובדים בעת הדרכת מכירות מקצועית.

בנוסף, כדי לשפר את מהלך העבודה בבית העסק, נסו למצוא חברת ייעוץ, הדרכה ושיפור שירות שתוכל לסייע לכם להכין את העובדים לכלל סיטואציות בעת מכירה ומתן שירות.

הסקת מסקנות

נסו להסיק מסקנות מתאימות לאחר בדיקת עמידה ביעדים, הפקת דוחות מכירה חודשיים וכמויות לקוחות שנוספו לבית העסק. נסו להבין מיהם העובדים החזקים במכירות ומי פחות ונסו באמצעות קבלת ייעוץ עסקי להבין כיצד אפשר להתאים תפקידים מתאים לעובדים שלכם.

בכך העסק יתנהל נכון יותר, יפעל במקצועיות וכמובן יגדיל את מעגל הלקוחות ואת הרווחים של העסק ויוביל אל שגשוג והצלחה!

סגירת תפריט