מנחם ביאזי משתף: כך הקמתי עסק מצליח למצבות

מנחם ביאזי משתף: כך הקמתי עסק מצליח למצבות

אובדן של אהובים, קרובי משפחה או חברים, הוא דבר עצוב וקשה תמיד, וזה בכלל לא משנה באיזה נסיבות זה קורה. אנשים שאיבדו את הקרובים להם, עומדים תמיד בפני סיטואציה לא קלה בה הם צריכים תוך כדי האבל לדאוג לסידורים לוגיסטיים רבים ולהתנהל מול כמה וכמה בעלי מקצוע. מצד אותם בעלי מקצוע נדרשת לא רק מקצועיות חסרת פשרות, אלא גם רגישות, הבנה והכלה של כל סיטואציה. על האיזון העדין הזה בדיוק, הקים מנחם ביאזי את העסק שלו למצבות. מהדרך הארוכה שהוא עבר ניתן ללמוד לא רק על רגישות ואנושיות בהתנהלות מול לקוחות, אלא גם על האופן בהן הגינות ודרך ארץ נותנים ברכה לכל עסק ופשוט גורמים לדברים לקרות בצורה הנכונה ביותר. מה שמנחם סיפר לנו על העסק שלו הפתיע וריגש אותנו מאד ורלוונטי כמעט בעבור כל אחד היום, לא רק לבעלי עסקים.

רגישות והכלה

בשיחה עם מנחם ביאזי, אנו נחשפים לסיטואציות המורכבות בהן נמצאים אנשים בתקופות אבל: "מוות של אדם קרוב זה זמן כל כך קשה ומבלבל עבור אדם, ואנחנו צריכים תמיד לזכור את זה. יש כאלה שמגיעים וברגע אנחנו מבינים שהם בכלל לא בטוחים לגבי הקבורה, אבל כרגע הם רק צריכים מישהו שיקשיב. מצבות מנחם ביאזי ובניו זה לא עסק קר בלי נשמה. אם צריך נהיה אוזן קשבת כי אנחנו יודעים בדיוק מה המשמעות של הזמנים האלה בחייו של אדם." עוד מוסיף ביאזי כי העובדה שמתאפשר להם להיות ברגעים כאלה ולחזק, היא זכות גדולה שנפלה בחלקם ובונוס ענקי בכל העסק הזה.

מנחם ביאזי - מצבות

הבנה של הצרכים של הלקוח

"אנשים רגילים לקנות בגדים, צעצועים, מכוניות ובתים. אף אחד לא מורגל בקניה של מצבה" מספר ביאזי ומפרט על התהליך הנדרש בהבנה של צרכי הלקוח. "יש כאלה שמחפשים את המצבה הכי גדולה, מפוארת ויקרה כי מבחינתם זאת הדרך הכי מכובדת להנציח את יקיריהם. אחרים, דווקא רוצים משהו צנוע, קטן יותר וסמלי. מצבה היא בבסיסה מוצר לא זול ואנחנו אף לא דוחפים בכוח או מנסים להגדיל מכירה. תמיד מנסים להבין בדיוק מה הלקוח צריך. אם יש קושי בתשלום, אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לעזור"

אסור לשכוח שעסק זה עסק

הנקודה האחרונה שהיא חשובה לא פחות, נוגעת לעובדה כי ישנם מקרים שוליים וקיצוניים בהם אנשים מנצלים את המצב ומנסים להתחמק מתשלום. ביאזי קורא לכל בעלי העסקים, ובמיוחד כאלה שעושים מכל הלב ללקוחות, לעמוד תמיד על מה שמגיע להם, כמובן ברגישות המתאימה והראויה ואחרי שווידאתם במאת האחוזים כי אי העברת התשלום לא נעשתה בתום הלב. הרעיון הוא לזכור תמיד לעשות את ההפרדה בין הרגשי למקצועי, לשמור על כבוד הלקוחות קודם כל ולדעת לקבל את מה שמגיע אודות לשירות ולמוצרים שהעסק יודע לתת במקצועיות, וזה נכון לכל עסק שהוא.

סגירת תפריט