כך תאבטחו את המחשב בעבודה שלכם

הידעתם שכמעט שישים אחוזים מהמשרות בשוק העבודה כיום מתבצעות דרך מחשב? נדמה כי הטכנולוגיה לא פסחה גם בענף הזה ואכן יותר ויותר חברות מבצעות את העבודות שלהם דרך מחשבים. זהו כמובן דבר נהדר ומאפשר תקשורת מהירה, סדר וארגון ושמירה על הזיכרון הארגוני, אך גם חושף מצד שני את העסק, הלקוחות והעובדים לסכנות הרבות של פריצה וגניבה של מידע ממנו. על כן, חשוב מאד שכל בעל עסק ילמד את העובדים שלו כיצד ניתן לאבטח את המחשב בצורה האידיאלית, ובאחריותו של כל עובד לנקוט כמה שיותר צעדים חיוניים להגנה על המחשב בעבודה. הנה כמה צעדים פשוטים שישמרו על המחשב בעבודה מוגן ומאובטח.

היעזרו במנהל סיסמאות

אין ספק כי אחד האתגרים המשמעותיים של האדם המערבי כיום הוא לזכור את כל הסיסמאות שלו. התקנת מנהל סיסמאות איכותי פותרת בדיוק את הבעיה הזאת והיא אחד הדברים המעולים שאתם יכולים להתקין במחשב בעבודה שלכם. מנהל הסיסמאות שומר את כל הסיסמאות לכל הדברים החיוניים בעבודה ומאפשר לכם לקבל את המידע משם, תחת סיסמת מאסטר אחת בלבד. בנוסף, מנהל סיסמאות יודע לעדכן אתכם כאשר יש צורך ברענון של סיסמה ומתריע בפניכם על סיסמאות שהם חלשות מדי. ישנן מנהלי סיסמאות בתשלום ומנהלי סיסמאות חינמיים ומומלץ בהחלט להתקין אחד בכל אחד מהמחשבים במקום העבודה.

לאבטח את המחשב - בעבודה

בחרו בתוכנת אנטי וירוס אחידה

במקומות עבודה רבים, נותנים לעובדים את החירות לבחור את דרך ההגנה על המחשבים שלהם. מה שמביא המצב הזה הוא שחלק מהעובדים מתקינים תוכנה מסוג מסוים, אחרים בוחרים בתוכנות מסוגים אחרים והשאר לא מתקינים תוכנת אנטי וירוס על המחשב כלל. זה מצב לא אידיאלי בלשון המעטה ומה שמתקבל כאן זה מישמש של תוכנות והגנה לפי הגדרות שאינן אחידות. מומלץ מאד לבחור תוכנה אחת שעונה על הגדרות האבטחה של החברה ולהתקין אותה בכל המחשבים. כך תיווצר רשת הגנה אחידה במחשבים שבמהלך היומיום מתקשרים ביניהם ומחליפים מידע בתדירות גבוהה מאד.

חייבו את העובדים להגדיר סיסמה לכניסה למחשב

במרבית מקומות העבודה, כל עובד מקבל מחשב אישי לעבודה. במצב כזה מומלץ מאד לבקש מהעובדים לבחור ולהגדיר סיסמה שאך ורק הם מכירים על מנת שעובדים אחרים או אנשים שאינם קשורים לעסק ומזדמנים אליו במהלך שגרת היום לא יוכלו להיכנס ולערוך שינויים. זה אמנם נשמע כמו צעד טריוויאלי ומובן מאליו, אולי אפילו כזה שלא מצטייר כמו דרך רצינית להגנה על המחשב, אך חשוב לדעת כי פריצות רבות וגנבה של מידע ממחשבים במקומות עבודה, נעשות בצורה הזאת, דרך מחשבים שאינם מוגנים בסיסמה פשוטה. כמו כן חשוב לוודא כי לא מדובר בסיסמה אחידה אותה כולם מכירים, אלא בסיסמה אישית הנבחרת באופן עצמאי על ידי העובד ובלי שיתוף של עובדים אחרים.