מענק גוגל לעמותות

עמותה הינה תאגיד ללא מטרות רווח, איגוד של מספר אנשים שחברו יחדיו על מנת לפעול למען הציבור – על מנת לעשות ולהפיץ טוב, לשפר את המצב הקיים ולמצוא פתרון היכן שישנה בעיה. לעומת זאת גוגל הינו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברחבי האינטרנט ואף אתר האינטרנט הגדול ביותר. מכאן שאם משלבים ביו שני הדברים, מהר מאוד מגלים שבאמצעות גוגל הרבה יותר אנשים ייחשפו למטרה שמבקשים לקדם, כך שאם רק פועלים נכון בזירה האינטרנטית, זוכים לגייס הרבה יותר מתנדבים ואף להגדיל את מערך התרומות. אי לכך טוב לדעת שבמקום להוציא כספים עבור שיווק בגוגל, חברת גוגל מושיטה יד – מציעה מענק משמעותי לעמותות.

 

10,000$ דולר מדי חודש

כל עמותה יודעת שחלק משמעותי ממרצה היא צריכה לנתב עבור גיוס כספים ועל כן כל עמותה צריכה להבין אלו דרכי שיווק לעמותות נכונות עבורה. מכאן שהרבה עמותות מחליטות לפנות אל מגוון מכרזים ממשלתיים, להתעדכן מול קולות קוראים, לפנות אל תורמים פוטנציאלים, לשמר לקוחות קיימים וכדומה, כאשר אחד מהנתיבים היותר משמעותיים הנו שיווק ברשתות והשקעה בקידום ממומן, וזאת כי מה שעובד היטב עבור עסקים, גם עובד היטב עבור עמותות. אי לכך טוב לדעת שחברת גוגל מושיטה יד, מכירה בתרומה הגדולה של העמותות ועל כן מאפשרת להשתמש בזירה החמה ללא עלות, באמצעות מענק משמעותי שעומד על 10,000$ דולר מדי חודש, ולו באמצעות שימוש מושכל ומבוקר ב Google Ads.

מעל ומעבר

10,000$ דולר מדי חודש הנו סכום שבקלות יכול לשרת נאמנה חברות ענק, ועל כן כאשר הוא מופנה לעמותות, ניתן לוודא שהוא מכסה שורה ארוכה של צרכים, כך שלא יתעורר הצורך בהוצאות נוספות. באמצעות המענק יתאפשר להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל, להיקשר לשורה ארוכה של מילות מפתח, להוביל כמה שיותר גולשים לאתר העמותה ובאופן כללי למקסם את החשיפה באופן חיובי .

סיוע משלים

לצד העובדה שגוגל מעניקה סכום חודשי משמעותי, היא גם מעניקה סיוע משלים, וזאת כי עמותה שאינה כוללת אנשי שיווק בתחום הדיגיטלי, לא תדע מה בדיוק לעשות עם המענק, אלא אם כן היא תשכיר את שירותיו של איש שיווק. מכאן שטוב לדעת שגוגל מעניקה הדרכה שמסבירה כיצד לבנות מודעות וקמפיינים, כיצד בוחנים את יעילות ההודעות, כיצד מנהלים חשבון מאובטח, מהי המשמעות שמאחורי המונחים השונים, כיצד מודדים תוצאות וכדומה. עם זאת, הרבה פעמים המעשה הנכון יהיה לפנות אל גוף מסייע, וזאת על מנת למנף את המענק ולחסוך בזמן.

מענק גוגל לעמותות

למה ניתן לצפות

המענק הגדול עשוי להוביל לשינוי הרצוי אצל עמותות רבות. הוא עשוי להפיץ מסרים מדויקים בפני קהלי יעד ממוקדים, להגדיל את התנועה באתר באופן משמעותי, להרחיב את רשימות התפוצה, לרתום שותפים חדשים ומתנדבים נוספים ואף לבנות תשתית חכמה עבור גיוס תרומות דיגיטליות.

בדיקת זכאות

על מנת לנצל כראוי את המענק יש לוודא שמילות המפתח אכן מתאימות, שהמודעות אכן רלוונטיות לתוכן, שהאתר ידידותי למשתמש (ואף מותאם למובייל), ובאופן כללי יש להתייחס למענק כאל מתנה שיש לחבק בשתי ידיים ולהוביל למקום הגבוה ביותר שניתן. פה נעצור לחדד שהכול אכן נשמע ורוד, אך לא בהכרח שהעמותה שלכם נכנסת למשוואה. כיצד תדעו אם גם לכם מגיע מענק? ראשית יש להחזיק באתר פעיל שמכיל תכנים משמעותיים ובנוסף יש להחזיק בסטטוס חוקי ולהתחייב להימנע מאפליה. זהו הבסיס, אך בכדי להתקדם יש להגיש בקשת הצטרפות ולבחון בדף "גוגל לעמותות" מהם אחוזי ההתאמה. בהצלחה!