גיוס עובדים לעסק, הוא היבט חשוב ביותר של פעילותו השוטפת. עובדים איכותיים, עשויים לקדם את העסק באופן משמעותי ולהיפך. במקביל, תהליכי גיוס והכשרה לעבודה, הם פעמים רבות תהליכים לא קצרים, פשוטים או זולים, כך שהיעילות בהם חשובה למדי. אלה כמה טיפים לגיוס עובדים נכון, שיספקו נקודת התחלה:
הסתייעות במקצוענים
לא תמיד זה פשוט לגייב עבדים חדשים לארגון, ועל כן, עזרה בגיוס עובדים, ניתן לקבל ממגוון מומחים וחברות, כולל חברות כח אדם ומכוני מיון. מומחים אלה, יסייעו להבין טוב יותר כיצד לגשת לכך ולבצע זאת ביעילות ותוך התאמה מרבית של העובדים למשרות.
להגדיר היטב מה מחפשים
לא תמיד פשוט להגדיר במדויק את מה שמחפשים, עבור איוש תפקיד מסוים בחברה. לעתים התפקידים מורכבים מיכולות שונות, שלא ברור מה מהן חשוב יותר. לעתים התפקיד עצמו אמור להשתנות בתוך חברה צומחת ויש לקחת זאת בחשבון. עוד אפשרות, היא שיידרש גיוס לתחום מקצועי דינאמי, שבו עצמו רואים שינויים רבים. כך שכנקודת התחלה, חיונית הגדרה ברור השל מה מחפשים, מהן הנקודות עליהן לא מוכנים לוותר ומה סדר חשיבות שאר הנקודות שמחפשים במועמדים.
להיות ערים להתפתחויות
חשוב להתעדכן מקצועית בתחום משאבי האנוש, בכדי להיות ערים להתפתחויות רלבנטיות. לדוגמא: בהייטק משתלבים יותר ויותר עובדים חרדים, דבר שרק לפני זמן לא רב, יכל להישמע מפתיע מאוד.
להיזהר מכללי אצבע גורפים
כאשר צריך למיין היקף גדול במיוחד של פניות למשרה מבוקשת, גדול הפיתוי לעשות זאת בעזרת כמה כללי אצבע פשוטים. מחד, כך משיגים חסכון בזמן. מאידך, בצורה כזו עלולים להפסיד עובדים מצוינים. דוגמא בולטת בהקשר זה הם מועמדים מבוגרים יחסית. קל לקבוע שמעל גיל מוגדר, אוטומטית דוחים את הפניה. ניתן גם להצדיק זאת בכך שכביכול, הדור החדש מכיר סמארטפונים וטכנולוגיה עדכנית, בעוד המבוגרים.. מה? בעוד המבוגרים מכירים את כל היסטוריית המחשוב, מאז מערכת ההפעלה DOS, שירותי ה-BBS שקדמו לאינטרנט והדיסקט כאמצעי אחסון מרכזי. אז מי יודע יותר? ומי רגיל יותר ללמוד דברים חדשים?.. מבחינת מיון עובדים, דור Y ודור Z הם סתם ביטויים. כי עסקים מעסיקים אנשים ולא סטריאוטיפים.
חיפוש חברתי
שיטת חבר מביא חבר, היא שיטה חשובה לגיוס, שמבוססת היכרות אישית. כמו כן, רשתות חברתיות (לינקדאין במיוחד) מסייעות כיום באיתור מועמדים, מחקר עליהם והפצת הודעות דרושים של העסק.
פנימי או חיצוני
גיוס עובדים מתוך הארגון, הוא כיוון שחשוב לקחת בחשבון, עם יתרונות מיוחדים. כך גם האפשרות של גיוס בחו"ל.
לא לאבד אותם
חשוב לדעת למשוך עובדים לעסק, בכך שמספקים מידע שמראה שהעסק תואם למה שהם מחפשים. ספציפית – חשוב לדעת להסביר מה התפקיד שמנסים לאייש יספק למועמד עצמו, כקידום, הכשרה או אפשרויות שיפור בשכר. גם לאחר הגיוס, חשוב מה שמכונה "שימור עובדים".
לסיכום
גיוס עובדים הוא מטלה עסקית לא קלה, אבל ניתן בעזרת כללי עזר מסוג זה לפשט אותה, להאיצה ולהוזילה ולהבטיח התאמה מרבית לתפקיד.