עם כל הכבוד לגוגל, ויש הרבה כבוד, כיום עסק שמבקש לשווק את האתר שלו באופן אופטימלי צריך לבחון מגוון זירות נוספות, ויש לשים לב שלא אמרנו שעליו לפעול בכל הזירות האפשריות, אלא ראשית ראוי להבין מהו המוצר, היתרון היחסי, התקציב, דגשים אישיים ומיהו קהל היעד, ובהתאם לבחור היכן מוטב לפעול, ולו בכמה זירות משלימות, כאשר נציין שקידום אורגני פועל נהדר גם ברשתות החברתיות, כך שעל מנת לגעת במטרה, צריך לדעת לקרוא את התמונה השלמה.
הכוונה מקצועית
אם לצורך הדוגמה מדובר באמן שמחזיק באתר, מוטב שבין היתר הוא יפעל באפיקים משלימים, למשל באינסטגרם, בפייסבוק וכמובן שגם ביוטיוב. באופן שכזה הוא יכול להגדיל את קהל היעד ובו זמנית למקד אותו, הוא יכול להעניק טעימה מההופעה, לפרסם טיזרים, לצאת במבצעים (כגון רכישה קבוצתית מוזלת) ועוד – קשת אופציות השיווק מאוד מגוונת, הכול תלוי בניסיון ואף בקורטוב של יצירתיות. כמו כן, אם מבקשים להעביר את המושכות לגוף מקצועי ובין היתר להגדיל באופן מהיר את מעגל העוקבים, הרי שטוב לדעת שקיימת עזרה ייעודית. בעזרת youhoo ניתן להפעיל ברשתות השיווק קמפיינים יעילים, להגדיל את כמות הלייקים, למקד את קהל היעד, להיעזר באלגוריתם של יוטיוב עבור דירוג גבוה ועוד.
פחות פוטוגני? עדיין רלוונטי!
מי שמכיר את האינסטגרם כבר למד שהכול בו נראה יותר פוטוגני, והוא מהווה מכרה זהב עבור עסקים שמבקשים לשווק מוצרים, כי באמצעות קצת ליטוש אוטומטי (שמוצע בכל מכשיר נייד מתקדם), ניתן לקחת תמונה רגילה ולגרום לה להיראות נהדר. עם זאת, גם אם העסק אינו בהכרח מוכר צעצועים, מגבות, או ריהוט, אלא יותר מתמקד בשירות לקוחות, עדיין אין למהר לשלול את כיוון השיווק, אלא מומלץ לבחון זווית מעט שונה – לפרסם צילומים של "מאחורי הקלעים", תגובות של לקוחות ועוד.
פינטרסט – הסיכות שולטות!
בדומה לאינסטגרם, גם בפינטרסט יש מקום של כבוד לתמונות מושקעות, אך פלטפורמה זו יותר ממוקדת עיצוב ובעיקר DIY. הניווט הנוח מתבצע באמצעות דקירה של סיכות ופה חשוב לדעת שרוב הגולשים באפליקציה הן נשים סביב גיל 40 ושהרוב המכריע רוכש בסופו של דבר מוצר שאליו הוא נחשף בזירה. כיצד פינטרסט מסייע בקידום האתר הפרטי? פשוט באמצעות שילוב של קישורים חיצונים ופנימיים. בנוסף, באמצעות נוכחות מהותית בזירה זוכים לשלל אזכורים ברשת, כאלו שבסוף התהליך מנתבים חזרה אל האתר העסקי.
פשוט פייסבוק!
פייסבוק הינה אחת מהאופציות שיותר מתבקש להזכיר, ולו כי הזירה מאוד פופולארית, מאפשרת אופטימיזציה מתקדמת ואין זה משנה אם מדובר בעסק שמוכר דגים או קורסים דיגיטליים. עם זאת, מדובר בעולם של מידע ושלל אפשרויות, אפשרויות קידום אורגניות וממומנות, וכאשר מבקשים שפייסבוק יפנה לאתר העסקי, יש לעבוד כהלכה עם קישורים, פוסטים מתוזמנים, מאמרים חיצוניים וכדומה.
רגע לפני שהולכים לאיבוד
לצד אינסטגרם, פינטרסט ופייסבוק קיימות מגוון רשתות חברתיות נוספות, ועסק שבוחר לעשות שימוש בכמה מהן עשוי ללכת לאיבוד, משמע יש צורך לעקוב אחר יותר מידע והמשימה הופכת ליותר מורכבת. אי לכך טוב לדעת שגם עבור כך הרשת האינטרנטית מוצאת פתרונות, וכאן ראוי להכיר את Zapier. זאפייר לוקח את מגוון השירותים הרצויים ועושה סדר. שנדגים? ובכן אם בוחרים לפרסם פוסט מסוים בפייסבוק, הרי שבאמצעות זאפייר מתאפשר שהוא יופיע באופן אוטומטי בשאר הרשתות הרצויות, ואף כל ליד שיתקבל באחת מהרשתות, יכול לעבור באופן אוטומטי למייל ולשאר יעדים רצויים, כאשר היתרון המהותי טמון בעובדה שניתן לשלוט בקלות על התנאי ועל התוצאה – ניתן לנתב את המערכת באופן אישי ואידאלי.